Профорієнтація як фактор формування і розвитку людського капіталу
Ключові слова:
професійне самовизначення, система професійної орієнтації, профорієнтаційна робота, центр зайнятості, навчальні заклади, профорієнтаційні заходиАнотація
Стаття присвячена дослідженню ролі профорієнтації в процесі формування і розвитку людського капіталу. В статті проведено аналіз сучасного стану ринку праці регіону, визначено основні проблеми профорієнтаційної роботи серед молоді. На основі проведеного аналізу запропоновано заходи щодо вдосконалення профорієнтаційної діяльності центрів зайнятості та навчальних закладів.Посилання
Бондарчук К. Профорієнтація як складова відтворення людського потенціалу в Україні / К. Бондарчук // Україна: аспекти праці. – 2007. - №7. – С. 26-34.
Динаміка кількості наявних вакансій та чисельності незайнятих громадян, які перебували на обліку в центрах зайнятості Донецької області, починаючи з 1 січня 2010 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dcz.gov.ua/don/file/link/17416/file/ dynamika_01042011.xls.
Климов Е. А. Как выбирать профессию / Е. А. Климов. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 1990. – 159 с.
Маршавін Ю. Шляхи врегулювання професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці / Ю. Маршавін // Україна: аспекти праці. – 2006. - №1. – С. 26-29.
Попит та пропозиція робочої сили на зареєстрованому ринку праці Донецької області станом на 1 березня 2011 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dcz.gov.ua/don/control/uk/publish/category?cat_id = 1205348.
Система профинформационной работы со старшеклассниками / Под ред. Б. А. Федоришина. – К.: Радянська школа, 1988. – 176 с.
Чистякова С. Н. Основы профессиональной ориентации школьников / С. Н. Чистякова. – М.: Педагогика, 1981. – 96 с.