Problems of development of tourism in Azerbaijan.

Authors

  • M. Kocharli Институт Туризма Азербайджана
  • A. Mirzayev Институт Туризма Азербайджана

Keywords:

infrastructure of market, complex of tourist, regional infrastructure, investment, innovation

Abstract

In the article, the author notes the identification of essential characteristics, principles of organization, potential conditions of the development of Azerbaijani tourism as an autonomous sphere of economic activity and a promising direction in the area of service. Therefore, the expansion of the scale of tourism entails the development of related services and market infrastructure as a whole, which has a significant positive impact on the economy. The study of the market of tourist services in Azerbaijan and consumer preferences revealed the priorities in the development of national tourism, focused on stimulating economic activity in tourism, reconstruction of tourist facilities, resorts support the development of social programs in tourism management and public forms of tourism industry of the country.

Author Biographies

M. Kocharli, Институт Туризма Азербайджана

к.э.н., заведующий кафедрой «Экономика»

A. Mirzayev, Институт Туризма Азербайджана

старший преподаватель кафедры «Экономика»

References

Аминов М. Ф. Малые предприятия: социально-экономическая роль в системе рыночных отношений. // Рынок: социально- экономическое содержание и механизм функционирования.- Уфа: БГУ, 2006. -196с.

Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Экономика туризма. М.: Финансы и статистика, 2006.-С. 40-53

Восколович Н.А. Маркетинг туристских услуг. -М.: ТЕИС, 2009. -167с.

Гуляев В.Г. Туризм: экономика и социальное развитие. -М.: Финансы и статистика, 2007. 300с.

Маркетинг в туристском бизнеса. /Министерство иностранных дел Японии; Японский центр производительности для социально- экономического развития (JPC-SED), 2006. -57с.

Немоляева М.Э., Ходорков Л.Ф. Международный туризм: вчера, сегодня, завтра. М.: Международные отношения, 2004. - 215с.

Романович В.К. Институциональная структура сервиса в сфере услуг. М.: МГУ сервиса, 2007. -263с.

Томпсон А., Стрикленд А. Стратегический менеджмент. М.: ЮНИТИ, 2000.

Туризм и отраслевые системы. /Под ред. В.А. Квартальнова. -М.: Финансы и статистика, 2010. 318с.

Щеникова Н.Б. Туризм как фактор экономического развития региона. Владивосток: ВГУЭС, 2010. -30с.

Экономика туризма. /Под ред. Квартальнова В.А. М.: Финансы и статистика, 2008. -308с.

Published

2013-08-09

Issue

Section

Articles