Improving the system of professional development of employees in the enterprise - an important part of ensuring the development of an innovative economy
Keywords:
professional development, competence, innovation development, innovation and active professional, innovative competenceAbstract
The article identified the direction of improving the quality of the labor force according to the needs of innovative development. It is established that an important focus should be to improve the conversion of an existing at the present stage in the enterprises of Ukraine methodological support development of staff in accordance with changes in the legal framework of Ukraine to achieve its maximum performance. Determined that the need to make changes in the methodological support of the learning process, which should lead to an increase in useful tools, they will be more fully reflect the nature of the knowledge gained. It is concluded that the main way to improve the system of personnel development in enterprises in striving to achieve the innovation development should be the creation of a system of training based on competency models. Implementation of this system of training allows timely identification of lack of knowledge and skills that will create the conditions for realizing the potential of employees and opportunities for their development, motivates employees to improve their qualification and professional level. However, the introduction of competency-based learning should be well thought out and organized as a project. Implementation of the system of training and competency-based models allow for proactive training will produce the desired in terms of innovative development of the level of competence of the employees of the enterprise.References
Бойко А.М. Впровадження системи безперервного навчання – один з чинників розвитку міжнародного ринку праці в умовах глобалізаційних процесів / А.М.Бойко, С.П.Ланська // Проблемы и перспективы развития сотрудничества между странами Юго- Восточной Европы в рамках Черноморского экономического сотрудничества и ГУАМ. – Сборник научных трудов. – Севастополь-Донецк: ДонНУ, РФ НИСИ в г. Донецке, 2009. – С. 683-687.
Кучерова С.П. Модель компетенций на службе эффективной работы организации / С.П. Кучерова // Менеджер по персоналу. – 2007. – № 10. – С.16-21.
Левченко О. Безперервна професійна освіта та підготовка кадрів в Україні: основні проблеми та напрями трансформації в контексті міжнародного досвіду / О. Левченко // Україна: аспекти праці. – 2006.– № 1.– С. 30-35.
Савченко В. Створення системи інформаційно-методичного забезпечення кадрів на виробництві / В. Савченко, М. Дрозач // Україна: аспекти праці. – 2007. – № 5. – С. 29-36.
Смаль С. Карты компетентности в системе профобучения / С. Смаль, А. Евдокимов // Менеджер по персоналу. – 2007. – № 11. – С.24-30.
Суков Г. Разработка системы корпаративного обучения на основе модели компетенций / Г. Суков, И.Тупик // Менеджер по персоналу. – 2007. – № 12. – С.16-25.
Щекин Г.В. Основы кадрового менеджмента: Учебник. – 5-е изд., стереотип. – К.: МАУП, 2004. – 280 с.