Review motivational components of tourist flows Ukraine

Authors

  • V. Druzhinina Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
  • O. Zalunina Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
  • K. Makhinya Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

Keywords:

motivation factors purposes, motivation, motivational aspects, foreign tourist flows

Abstract

The article deals with theoretical and practical study of motivational aspects (goals, factors, causes) when choosing travel. The goals include: office and business travel, educational, private, and cultural purposes. The causes are divided into natural, cultural, psychological and economic. There are a number of factors. They can be divided into two categories: dominant (income, cost structure, solvency, age, marital status, health status) and side (mentality, religion, cultural level, political orientation). The article highlighted and investigated the main tourist motivational aspects that influence the decision in choosing the trip. Defined their main characteristics and provided a quantitative or interpreting them. Examined the relationship of motivational aspects in terms of attendance regions of Ukraine. Made the analysis of the impact of these factors on the attendance of certain regions and their proper role with practical layout to increase level of attendance by foreign tourists. Also made conclusions about the impact of motivational aspects for tourists when choosing travel and perspectives developed further improve infrastructure of tourism sector in order to increase attendance by foreign tourists in the region.

Author Biographies

V. Druzhinina, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

к.е.н.,доцент, доцент кафедри менеджменту

O. Zalunina, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

к.т.н.,доцент,доцент кафедри менеджменту

K. Makhinya, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

аспірант кафедри менеджменту

References

Войнаренко М. П. Механізм стимулювання праці в туристичній сфері України / М. П. Войнаренко, А. В. Юр'єва-Юрій. – Вісник ДІТБ. Серія: Економіка, організація та управління підприємствами туристичної індустрії та туристичної галузі в цілому. – 2009. – № 13. – С.26– 31.

Бабарицька В. К. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту: Навчальний посібник. /В.К. Бабарицька, О.Ю. Малиновська — К.: Альтерпрес, 2004. — 288 с.

Головко О.М. Організація готельного господарства: навч. посіб. / О.М. Головко та ін. – К.: Кондор, 2012. – 338 с

Пурська І.С. Регіональна економіка/ І.С.Пурська. – 2008. – № 4. – С. 200–207.

Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.ukrstat.org.ua. – 2014.

Залунина О.М. Исследование проблем развития туризма в Украине в условиях нестабильной политической ситуации / О.М. Залунина, А.А. Линиченко// Міжнародна науково-практична конференція «Аспекти розвитку фінансово-економічної системи в умовах глобалізацій них процесів». – 18-19 квітня. – Київ: Аналітичний центр «Нова економіка», 2014 – С.10–13.

Самусева Р.Ф. Перспективное планирование развития регионального строительного комплекса / Р.Ф. Самусева, - М.: Стройиздат,1979. – 160с.

Залунина О.М. Функциональная значимость строительных предприятийв туристической сфере [электронный ресурс] / О.М. Залунина, В.В.Дружинина. – Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського. – 2014. – Випуск 2. – С. 198–201. – Режим доступу: http://www.global-national.in.ua/vipusk-1-2014/80-zalunina-o-m-druzhinina-v-v-funktsionalnaya-znachimost-stroitelnykh-predpriyatij-vturisticheskoj-sfere.

Issue

Section

Articles