Innovations in world practice of marketing : marketing of territory, merchandising

Authors

  • O. Dankeieva Донецький національний університет економіки та торгівлі імені Михайла Туган-Барановського

Keywords:

marketing of territory, marketing instruments, marketing of territories strategies, managements by territories, merchandising, retail business, marketing mix, merchandising tasks

Abstract

The theoretical aspects of marketing of territories are analysed in the article, definitions of basic concepts of marketing of territory are generalized, proposed the definition of territorial marketing, comparison of "marketing of territories" and "classic marketing" is conducted, groups defined goals of development strategies of marketing territories, generalized separation of residents of the territories, The basic arguments functioning of the territories and the prospects of their development, the use of marketing of territory strategies is considered, the basic factor of market strategy development territory offers, the merchandising is considered as an element of marketing of territories, the main types of merchandising activities, specified relationship concepts of "marketing mix" with certain tasks merchandising.

Author Biography

O. Dankeieva, Донецький національний університет економіки та торгівлі імені Михайла Туган-Барановського

асистент кафедри маркетингу та менеджменту

References

Ashworth, G. J., Voogd, H. (1990), Selling the city: marketing approaches in public sector urban planning, Belhaven, London. 178 pgs.

Котлер Ф. Асплунд К. Рейн И. Хайдер Д. Маркетинг городов СПб.: Стокгольм. шк. экономики, 2003-273 с.

Панкрухин А.П.. Маркетинг: Учеб. для студентів Гільдія маркетологів. - 3-е вид. - М.: Омега-Л. - 656 с., 2005.

Окландер М.А. Проблеми формування маркетингової системи країни / М.А. Окландер – .: Наукова думка,2002.–168с.

Лавров А.М. Региональный маркетинг: вопросы теории, методологии и практики: автореф. дис.. на соискание учен. степени док. эконом. наук: спец.08.00.04 «Региональная экономика»/А.М.Лавров.-Новосибирск,1994.-41с.

Сачук Т.В. Териториальний маркетинг /Татьяна Савчук – СПб.: Питер, 2009. – 368 с.

Липчук В. В. Маркетинг: навч. пос. / В. В. Липчук, Р. П. Дудяк, С. Я. Бугіль, Я. С. Янишин. - Львів: „Магнолія 2006”, 2012. - 456с.

Власова Н. Стратегическое планирование городского развития: теория и практика // Управленческое консультирование. - 1999. - № 3.

Wooley, H. Town centre management awareness: an aid to developing young people’s citizenship // Cities. 2000. Vol. 17.

Князева И. В. Маркетинг территорий / И. В. Князева, Е. В. Шевцова. – Новосибирск : СибАГС, 2007. – 200 с.

Гаркавенко С.С. Маркетинг підручник вид. Лібра К.,2002.

Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. - СПб.: Питер, 2006. - 416 с.

Апопій В.В. Організація торгівлі. К: Центр учбової літератури, 2008. -578с.

Issue

Section

Articles