Formation of system cost factors of domestic machine-building enterprises

Authors

  • A. Voronin Донецький національний університет

Keywords:

enterprise value, enterprise management, investments, securities price, market capitalization, corporate strategy

Abstract

The article describes the main components of measuring the effectiveness of the company. Determined that the faster growth of capitalization makes it impossible for the formation of a significant size of fictitious capital, which does not serve the real momentum - financing mergers and acquisitions, purchase for resale, surgery to change the structure of corporate control. The main strategic principles of engineering should be actively involved in the processes of economic integration and international economic relations, innovation and investment will determine the direction of their development. Recommended in these circumstances, the dynamic development of the concept of management based on cost criteria to increase the market capitalization of the company, provide generally accepted standards of corporate governance and approaches to assessing the effectiveness of the company. The combination of these organizational and economic transformation is one of the factors attracting investment resources.

Author Biography

A. Voronin, Донецький національний університет

к.е.н., доцент кафедри економіка підприємства

References

Афанасьєва, Т. А. Управління вартістю підприємства [Електронний ресурс] / Т. А. Афанасьєва. – Режим доступу: http://intkonf.org/afanaseva-ta-upravlinnya-vartistyu-pidpriemstva/

Брейли Р., Майерс С. Принципы корпоративных финансов / Пер. с англ. Н.Барышниковой. — М.: ЗАО «Олимп-бизнес», 2012, С. 759- 787.

Дамодаран А. Инвестиционная оценка / А. Дамодаран // М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 254с.

Дамодаран А., Инвестиционная оценка: Инструменты и методы оценки любых активов / Асват Дамодаран; Пер. с англ. — 5е изд. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. – 724 С.

Данильченко, М., Сохацька О. Концепція управління вартістю як основа формування стратегії підприємства / М. Данильченко, О. Сохацька // Наука молода. – 2007. – №8. – С. 12-17.

Елисеев В.М. Классификация видов стоимости / В.М. Елисеев // Вопросы оценки. – 1998. – № 1. – С. 56–60.

Есипов В.Е. Оценка бизнеса / В.Е. Есипов, Г.А. Маховикова, В.В Терехова. – СПб: Питер, 2002. – 416 с.

Коупленд Т. Стоимость компаний: оценка и управление / Коупленд Т., Колер Т., Мурин Дж.– Пер.с англ. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2008. – 576 с.

Мендрул О.Г. Вартість підприємств: бази оцінки // Державний інформаційний бюлетень про приватизацію. - 2002. - №3. - С.44-48.

Мендрул О.Г. Управління вартістю підприємства: Монографія. / О.Г. Мендрул // КНЕУ, 2002. – 272 с.

Issue

Section

Articles