World tendencies of development of direct sales as to a method of marketing communications

Authors

  • M. Vodianyk Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Туган-Барановського

Keywords:

direct sales, marketing communications, consumer, market

Abstract

In article development of direct sales is considered. Definitely main characteristics of concept of "direct sales" are also established prospects of development of their as instrument of marketing communications. Use of this method got distribution at the end of the XX century which influenced formation of the World association of direct sales created for development, support and promotion of the highest global standards and providing consumers with necessary information. Tendencies of development of the greatest world markets of direct sales are considered and distribution of this method behind types of production is analysed. The analysis of volumes of direct sales in the world and the countries of Europe is made. It is revealed that considerable competitive advantages are got by those enterprises which are guided not only by production of qualitative production, but also by identification and satisfaction of needs of consumers with use of an individual approach, providing full information and service. Prospects of development of this method of marketing communications taking into account needs of consumers are established.

Author Biography

M. Vodianyk, Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Туган-Барановського

асистент кафедри маркетингу та менеджменту

References

Лисица Н.М. Международный маркетинг [Текст]: учеб. пособие / Н.М. Лисица, В.Д. Рогожин, В.В. Юрченко. – Харьков : ИД «Инжэк», 2006. – 176 с.

Дайновський Ю.А. Маркетингові прийоми [Текст]: навч. посіб. для студ. екон. спец. / Ю.А. Дайновський. – К : А.С.К., 1998. – 111 с.

Франчук В.І. Основи сучасного маркетингу [Текст]: навч. посіб. / В.І. Франчук, І.Ю. Копєлєв, Є.М. Палига та ін. – Львів: Тріада плюс, 2006. – 144 с.

Аллен К. МВА для «чайников» [Текст]: пер. с англ. – М. : Издательский дом «Вильямс», – 2005. – 352 с.

М.Салливан, М. Эдкок. Маркетинг в розничной торговле [Текст]. – Спб., ИД. Нева, 2004.- 381с.

Direct Selling Association [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dsa.org

Редуліус В. Маркетинг [Текст] / В. Руделіус, О. М. Азарян, Н. О. Бабенко та ін. ; ред.-упор. О. С. Сидоренко, Л. С. Макарова. - 3-тє вид.. - К. : Навчально-методичний центр "Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні", 2008. - 648 с.

WFDSA annual report 2014 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wfdsa.org/documents/library/WFDSA_14_AnnualRep_182015.pdf

Розвиток індустрії прямого продажу в Україні (за даними членів УАПП) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.udsa.org.ua/ukr/sales/content145

Прямі продажі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://hh.ua/article/12149

Issue

Section

Articles