Соціальна відповідальність бізнесу в Україні: стан, перешкоди та можливості розвитку.

Автор(и)

  • M.E. Deych Інститут економіки промисловості Національної Академії Наук України

Ключові слова:

соціальна відповідальність, бізнес, соціологічні опитування, цінності, норми моралі, податкові пільги, податковий тиск, стимулювання, партнерство

Анотація

В статті обґрунтовано гостру необхідність становлення соціальної відповідальності бізнесу в Україні. На підставі результатів двох адресних соціологічних досліджень з проблем соціальної відповідальності бізнесу та проблем соціальної відповідальності особи, суспільства, бізнесу, держави, оцінено стан, проблеми, перешкоди становленню соціальної відповідальності бізнесу та визначено можливості цього розвитку. Наведено результати соціологічного опитування представників бізнесу, яке проводилось у 2010 році Центром КСВ у рамках проекту “Розробка національного порядку денного з корпоративної соціальної відповідальності”, а також результати експертного опитування науковців, освітян та фахівців з проблем соціальної відповідальності (2013р.), яке проводилось Інститутом економіки промисловості НАН України. Визначено головні проблеми та перешкоди розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Обгрунтовано пріоритетні напрями становлення соціальної відповідальності бізнесу та визначено можливості його розвитку шляхом розробки та прийняття Національної стратегії розвитку СВБ, стимулювання розвитку СВБ через систему пільг, надання соціально відповідальним компаніям державних замовлень та інвестицій, включення до програм навчання вищих навчальних закладів спецпредметів з корпоративної соціальної відповідальності, адаптація до умов України кращого міжнародного досвіду з СКВ, культивування духовно-моральних цінностей особистості, суспільства, бізнесу, розвиток державно-приватного партнерства з проблем становлення та розвитку соціальної відповідальності бізнесу в Україні.

Біографія автора

M.E. Deych, Інститут економіки промисловості Національної Академії Наук України

кандидат наук з державного управління, доцент, докторант

Посилання

Корнильев К. Г. Предприятие будущего: результаты глобального исследования компании IBM / Г. К. Корнильев // Российский журнал менеджмента. – 2009. – Т. 7, №1. - С. 149-178.

Бегма Ю.К. Якісне дослідження методів впровадження соціальної відповідальності бізнесу в Україні [Текст] / Ю.К. Бегма, О.Ю. Вінніков, О.І. Редько. – Київ. – 2006. – 129 с.

Воробей В. «Соціальна відповідальність бізнесу. Українські реалії та перспективи» Інформаційно-аналітичний матеріал / В. Воробей, І. Журовська / [Електронний ресурс]: Режим доступу: pfi.org.ua›index.php?option=com

Зінченко А.Г. Корпоративна соціальна відповідальність 2005-2010: стан та перспективи розвитку [Текст] / А.Г. Зінченко, Саприкіна М. А. – К.: Вид-во «Фарбований лист», 2010. – 56 с.

Калита П. Я. Фактори формування соціальної відповідальності бізнесу. Суспільне стимулювання підприємств до вдосконалення / П. Я. Калита / [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.corporate-citizen.org.ua/pub_2.htm

Полякова О.М. Особливості формування і розвитку соціальної відповідальності підприємств в Україні / О.М. Полякова, П.Ю. Кас // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2010. – Вип. 32. – С. 284 – 289.

Мельник С. В. Шляхи стимулювання соціальної відповідальності вітчизняного бізнесу / С.В.Мельник, Т.А. Тресвятська, Л.В. Будьонна / [Електроний ресурс] – Режим доступу: http://www. lir.cci.lg.ua; lir.ukrpost.net.

Яницький П.С. Фактори формування соціальної відповідальності бізнесу / П.С. Яницький, М.В. Фурса [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.corporate-citizen.org.ua/publications.htm – Назва з домашньої сторінки Інтернету.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-08-10

Номер

Розділ

Статті