Проблеми фінансування інфраструктурних об’єктів в Європейському Союзі

Автор(и)

  • A. Malovychko Донецкий национальный университет экономики и торговли им. М. Туган- Барановского

Ключові слова:

інфраструктурні об’єкти, інвестиції, державний сектор, приватні инвестори, приватно-державне партнерство

Анотація

Стаття присвячена проблемам прикладної економіки, пов'язаним з потребами в значному фінансуванні інфраструктурних об'єктів в країнах Європейського союзу. Враховуючи масштабність попиту, що вимірюється десятками і сотнями мільярдів євро, національні уряди зазнають труднощі із задоволенням необхідного обсягу інвестицій з низки причин, які було розглянуто в статті. Запропоновано розділити ці причини на чотири групи - непрогнозований або прогнозовано низький рівень попиту інвесторів на державні боргові зобов'язання, вартість позикового капіталу з урахуванням усіх ризиків, національні і/або наднаціональні обмеження на рівень дефіциту у бюджеті і обмеження у фіскальній політиці. З іншого боку, приватні інвестори побоюються проблеми часової суперечності та ринкових вадів, суть яких також представлена в статті. На перший погляд, вирішенням проблеми може виявитися приватно-державне партнерство, основні види якого було описано – BOT, BOOT, BTO, BOO, BOMT, DBOOT та DBFO.

Біографія автора

A. Malovychko, Донецкий национальный университет экономики и торговли им. М. Туган- Барановского

к.э.н., доцент кафедры экономической теории

Посилання

Egert, B., Araujo, S. and Kozluk, T. (2009), ‘Infrastructure and growth: Empirical evidence’, OECD Economics Department Working Papers, No.685.

Infrastructure UK (2010), ‘Strategy for National Infrastructure’, March, p. 5.

European Commission (2011), ‘Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council establishing the Connecting Europe Facility’, October 19th.

OECD (2006), ‘Infrastructure to 2030: Telecom, Land Transport, Water and Electricity’, June 30th.

Helm, D. (2009), ‘Infrastructure, investment and the economic crisis’, published in D. Helm, J. Wardlaw and B. Caldecott (eds), Delivering a 21st Century Infrastructure for Britain, London: Policy Exchange.

Kessides, I. (2005), ‘Infrastructure Privatization and Regulation: Promises and Perils’, The World Bank Research Observer, 20:1, pp. 82–3.

Ehrlich, I., Gallais-Hamonno, G., Liu, Z. and Lutter, R. (1994), ‘Productivity Growth and Firm Ownership: An Empirical Investigation’, Journal of Political Economy, 102, 1006–38.

Megginson, W.L. and Netter, J.M. (2001), ‘From State to Market: A Survey of Empirical Studies on Privatization’, Journal of Public Economics, 39, 321–89.

Hodge, C.A. and Greve, C. (2007), ‘Public-Private Partnerships: An International Performance’, Public Administration Review, 67:3, 545–58.

OECD (2008), Public–Private Partnerships: In Pursuit of Risk Sharing and Value for Money, OECD Publishing.

Grimsey, D. and Lewis, M.K. (2004), Public Private Partnerships: The Worldwide Revolution of Infrastructure Provision and Project Finance, Cheltenham: Edward Elgar, p. 6.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті